Friday, June 19, 2009

Peony/Paeony [Pioen]


The flowers you see on the first photo are called peonies. I got them last week from my siter-in-law when she came with her familiy to have dinner with us. Before living in Holland I had never known of their existence. My mother-in-law have them in white in her front garden. My favourite ones are dark pink. They come in the shades of white to red or yellow.


Essas flores se chamam em inglês peony. Eu as ganhei da minha cunhada que veio com sua família jantar conosco semana passada. Antes de viver na Holanda eu nunca soube da existência dessas flores repolhudas. Minha sogra tem no jardim na cor branca. A que eu mais gosto é a peony de cor rosa escura, quase fúcsia. Mas há também variedades de vermelho ou amarelo.


Peonies are native to Asia, Southern Europe and Western North America. The Chinese call them the King of flowers or the Flower Fairy. There are 30 species of Peonies. They were named in honour of Paeon, the physician of the gods. In traditional folk medicine, Peony root was used as a treatment for menstrual cramps, asthma and convulsions.


As peônias são originarias da Ásia, sudeste europeu e da parte oeste da América do Norte. Os chineses a chamam de "Rainha das Flores" ou "Flor Fada". Há cerca de 30 espécies de peônia. São chamada assim em honra a Paeon, o médico dos deuses. Em medicina popular tradicional, a raiz da peônia é utilizada como tratamento para dores menstruais, asma e convulsões.

Since ancient times, Peonies have been regarded as the symbol of wealth, luck and happiness. Peonies always represent elegance and poise.
If grown in the sun, leaves of Peonies turn from green to burgundy in just one week ! Blooming inlate spring and early summer, Peonies produce large, often fragrant flowers. Peonies' exquisite, large blossoms make excellent cut flowers.



Desde os tempos antigos as peônias tem sido consideradas como símbolo de riqueza, sorte e felicidade. Sempre representam elegância e autoconfiança. Quando crescem ao sol, as pétalas das peônias passam do verde ao burgundy em uma semana ! A floração acontece no final da primavera e inicio do verão. As peônias são flores bem grandes e fragrantes e resistem bem quando cortadas para decorar ambientes e interiores.



I played a lot with my new camera and tried different compositions of flower petals and hors d'oeuvres for this post. Also tried a more convential composition of flowers in a champagne jar with a tapestry on the background (see below).
If you wish to know more about peonies click here. And have a nice spring weekend !


Assim que minha cunhada me presenteou com flores eu comecei a brincar bastante com minha nova câmera digital e tentei diferentes composições de canapés+pétalas. Também tentei uma composição mais tradicional colocando um vaso para champagne com peônias diante de uma tapeçaria que tenho na parede da sala-de-estar... Que tal ?
Alguém conhece a peônia aí no Brasil ? Ah, desejo a todos leitores um ótimo finde !

No comments:

Post a Comment