Monday, April 4, 2011

Playing With Your Food

Bilingual post (English - Portuguese)

Because this couple is expecting a baby for 11/11/11 I have already started to search for a pretty gift. My parents are coming to Holland in July/Aug. and I will send via them something special to my brother - I mean, his baby.

Because I still do not know whether it is a boy or a girl, I preferred to opt for a "neutral" present. I am enjoying so much the news about this baby... I am going to by an aunt again ! On the other side, it is sad that I will not follow his/her growing up phases. The downside of living abroad...

Below, I photographed some examples from the package box to give you some ideas of how to be creatie with food presentation for kids:

Who said kids shouldn't play with the food on their plates ?
The plate cost me15 euros at this amazing department store.
Many discounts up to 12th of April.

Como meu rimão esta ligeiramente grávido (calculado para 11/11/11) eu já fiquei toda animada para enviar algo especial aqui da Holanda. Meus pais vem me visitar  no verão e levam de volta um presentinho pro baby. Decidi optar por algo “neutral” já que não sei se e’ menino ou menina. Na Bijenkorf (uma loja de departamentos com várias filiais pelo país)  encontrei esses pratinhos de porcelana por 15 euros, resistentes a máquina de lavar e ao forno. Na caixa da embalagem há varias sugestões de carinhas com comida. Em casa, eu fotografei bem de perto os exemplos de carinhas para que as pessoas possam copiar as idéias. Uma especie de "tutorial", hahaha ! Acho que meu rimão e cunhada vão adorar.
(Agora... quem disse que criança não deve brincar com a própria comida ? )

No comments:

Post a Comment