Monday, March 28, 2011

A Multi Functional Bike

Bilingual post (English - Portuguese)
Some pics cost me a lot of energy and time.

But on today's post this pic opportunity was just under my nose - or better saying, just next door.
I brought the trash to outside and BAM ! My neighbour is going to put his house on sale and decided to embelish his garden adding this bike with pots of flowers.

This is quite usual in villages in the Netherlands: expensive pots, vases, benches, chairs and little tables with granito top are placed in front of houses and nobody steals takes them away by mistake (a-hem!). So different from Amsterdam where such items have chains - otherwise... Let's say a strong wind may come and take them away...  

Algumas fotos cansam minha beleza. Exigem tempo, deslocamento, luz adequada... E ficam no meu computador esperando uma oportunidade. Em compensação outras fotos aparecem de mão beijada. Nesse post foi assim. Fui levar o lixo pra fora e PUM ! Vi que meu vizinho decidiu embelezar a frente da casa com essa bicicleta e potes de flores. Achei lindo. Ele vai colocar a casa a venda em breve, então já decidiu ir ajeitando as coisas, ir dando um tapa no visual.
Em muitas vilas da Holanda ha bastante coisa cara na frente das casas: mesinhas com tampo de granito, cadeiras de design diferenciado, potes lindos de morrer. Ninguém afana nada de ninguém. Em compensação em Amsterdam esses mesmos objetos tem correntes grossas de ferro conectando o móvel/objeto ao corrimão de entrada da casa ou a um cano. Caso contrario, né ? Bate uma brisa, o vento leva sem deixar rastro de fumaça, ninguém viu ninguém vê, se vocês me entendem...

No comments:

Post a Comment